Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 13.12.2018, 08:22

ДНЗ №5 "Джерельце”

Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти занять [3]
Адаптовані програми [2]
Група №11 [0]
Друзі сайту
Управління освіти і науки Славутицької міської ради Київської області
Славутицький міський методичний центр
ДНЗ "ЦРД"
ДНЗ №4 "Марите"
ДНЗ №1 "Калинка"
ДНЗ №6 "Крунк"
ДНЗ №8 "Теремок"
Хмаринка тегів
Адаптовані програми Абетка медичної сестри День здоров'я спортивне свято Випускне свято у ДНЗ Педагогічна рада Ділова гра семінар відкрите заняття батьківські збори свято у ДНЗ атестація Свято Букварика свято тиждень безпеки розвиток Олімпійський тиждень заняття

Каталог статей

Головна » Статті » Конспекти занять

Вулиця майстрів

Інтегроване заняття  для старшої вікової групи «Вулиця майстрів»

 

Програмовий зміст:

Продовжувати знайомити дітей із ремеслами, якими володіли українці; прищеплювати зацікавленість до вивчення історії народних ремесел;

знайомство дітей з народно декоративно прикладним мистецтвом;

навчати малювати на папері візерунки із рослинних елементів (листочки, ягоди, квіти) за мотивами петриківського розпису;

• Розвивати вміння помічати красу витворів українського різьблення; технічні уміння – уміло користуватися пензликом( малювати кінчиком пензлика, всім пензликом, вільно рухатися в різних напрямках);

• Виховувати інтерес до українського дерев’яного посуду; бажання берегти , примножувати традиції українського народу.

 

Обладнання і матеріали:

Інтер’єр української хати, діжки різних видів, різноманітні дерев’яні ложки, дерев’яний посуд, цукорниця,декоративні тарілки, таблиці зі зразками елементів візерунків петриківського розпису, папір круглої форми, пензлики, фарби, серветки, склянки з водою.

 

Попередня робота з дітьми:

• Ознайомлення дітей з дерев’яним посудом (чашки, тарілки, сільнички, чарки);

• Ознайомлення з петриківським розписом;

 

Підготовка вихователя до заняття:

• Опрацювання літератури:

  1. Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років/ наук. кер. проекту В.О.Огнев'юк; авт..кол.: Г.В.Беленька, О.Л.Богініч, Н.І.Богданець-Білоскаленко[та ін.];наук.ред.: Г.В.Беленька, М.А.Машовець; Мін.осв. і науки України, Київ. ун-т ім..Б.Грінченка. – К.:Київ,ун-т ім.. Б.Грінченка, 2016.-304с
  2. І.О.Ликова. Образотворча діяльність в дитячому садку. Х.:Ранок. – 2007. – с.143.
  3. Л.І.Сірченко, Л.Я.Скиданова. Декоративне малювання в дитячому садку. – К.: Радянська школа. – 1991. – с. 57.
  4. В.Л.Сухар. Мовленннєве спілкування.Х.: Ранок. – 2010. – с.203.
  5. Написання конспекту

 

 

 

Хід заняття

 

Вихователь: Сьогодні я вас запрошую в незвичайну подорож. В подорож в українське село на вулицю Майстрів. Хто такі майстри?

Відповіді дітей.

Вихователь: В давнину люди самі собі хліб пекли, горщики робили, сорочки вишивали, посуд з дерева виготовляли. У нас на Україні є дуже багато майстрів, які робили посуд із дерева. І я вам сьогодні пропоную завітати в гості до таких майстрів. Ну, що згода? Тоді вирушаємо в гості.

Відповіді дітей.

Вихователь:Ось на цій вулиці живуть майстри. Давайте заглянемо в цю хатину.

Імітація хати, в хатині розмішені різні діжки.

Вихователь: Подивіться скільки в хатині багато діжок, здогадалися який майстер тут живе.

Відповіді дітей.

Вихователь:Так, вірно, тут живе бондар. А ремесло яким він займається називається бондарство. Бондарство це традиційне українське ремесло. Українські бондарі добре розумілися на різних сортах дерев і добирали їх конкретно для кожного виробу. Наприклад, із дуба виготовляли діжки, які призначались для рідин. Виготовляли великі діжки, які називались кадовби – це діжки для зберігання зерна, м’яса. В кожній хаті були відерні бочки із двома денцями – такі бочки називали діжі. Діжі призначалися для води, квасу, соління овочів, грибів. У кожної господині були також дерев’яні бодні,відра й цебра.

Подивіться, яку гарну діжку зробив бондар. Ця діжка прикрашена візерунками, а це свідчить про те, що в такій діжці замішували тісто. Я вам пропоную на згадку про майстрів бондарів цю діжку забрати до себе в групу,до нашого міні –музею.

Відповіді дітей.

Вихователь: Рушаймо далі. Заглянемо в наступну оселю.

Імітація хати, в хатині розмішено багато різноманітних ложок. Діти розглядають ложки.

Вихователь: Ви напевно здогадались, що в цій хаті живе майстер, який виготовляє ложки. Колись дуже давно коли вся сім'я сідала вечеряти за стіл то індивідуальних мисок не було, вся сім'я їла з однієї миски. Але кожний член сім'ї мав свою дерев'яну ложку із спеціальною поміткою. Ложки були з округлою точеною ручкою і напів кулястим черпаком, ось такі (вихователь показує дітям ложку) або пласкою ручкою та яйцеподібним черпаком, ось такі (вихователь показує дітям ложку). Ложки розписували барвистими візерунками, але були і звичайні ложки, які не прикрашалися візерунками. На згадку про господарів цієї оселі ми візьмемо ось ці ложки і віднесемо їх до нашого міні-музею.

Відповіді дітей.

Вихователь: А я вам пропоную заглянути іще в одну майстерню.

Імітація хати, в хатині розмішений різний дерев’яний посуд.

Вихователь: В цій майстерні дуже багато посуду, тут майстри виготовляють посуд: чашки, тарілки, сільнички, чарки і т.д. Давайте його розглянемо.

Діти розглядають і називають посуд.

Вихователь. Зверніть увагу, що майстер не просто виготовив посуд, а й ще його прикрасив. Прикрасив посуд різними візерунками. Подивіться уважно на цей посуд. Це цукорниця.

Вихователь демонструє цукорницю.

Вихователь: В цукорниці зберігали цукор. Роздивіться якими цікавими візерунками її прикрасив майстер.

Діти розглядають візерунки.

Вихователь: Майстер який прикрашає посуд візерунками його називають різьбярем. Різьбярі виконують найтоншу роботу по дереву. За допомогою звичайного ножа різьбяр вирізав такі цікаві,незвичайні,гарні візерунки. Вам подобається як різьбяр прикрасив посуд?

Відповіді дітей.

Вихователь: Але посуд можна прикрасити і по іншому. На посуді малювали фарбами різні візерунки. Ось подивіться яка гарна в мене тарілка.

Діти разом з вихователем розглядають її..

Вихователь: Тарілка круглої форми на низькому піддоні, неглибока. Таку тарілку викладали для накладання печива, солодощів, підношування чарок з напоями. Тарілки переважно декорували розписом Також деякі тарілки , які були прикрашені розписом використовували для прикрашання кімнат, і такі тарілки так і називали декоративні тарілки.

Вихователь показує декілька тарілок, разом з дітьми розглядає якими візерунками прикрашені тарілки.

Вихователь: Пропоную кожному прикрасити тарілку рослинним орнаментом. На круглій формі треба намалювати в центрі крупний елемент візерунка – квітку, а по краю дрібні елементи – листочки, ягідки.

Вихователь пропонує дітям вибрати елементи візерунка яким будуть прикрашати тарілку і прикрасити її. Вихователь допомагає визначитися з типом візерунка, характером, кольоросполученням, прийомами малювання.

Самостійна діяльність дітей.

Вихователь: Молодці! Які в нас вийшли гарні, святкові тарілки. Я пропоную тарілки, які ми прикрасили зібрати до нашого міні-музею.

Діти розглядають тарілк.и

Вихователь: Але на жаль наша подорож підійшла до кінця і нам час повертатися в садочок. Вам сподобалася подорож? Що цікавого ви дізналися?

Відповіді дітей.

 

Категорія: Конспекти занять | Додав: ДНЗ-5 (21.11.2018) | Автор: Титенко Наталя Олександрівна
Переглядів: 19 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Форма входу
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ДНЗ №5 "Джерельце" м.Славутича © 2018
Конструктор сайтів - uCoz